پودر گوگرد میکرونیزه صنعتی

عنصر گوگرد یا سولفور با نماد شیمیایی S و عدد اتمی 16 در گروه شانزدهم جدول تناوبی قرار گرفته است. این ماده بیشتر به شکل بلورهای زرد رنگ موجود در کانی‌های سولفید و سولفات شناخته شده ‌است و یک نافلز بدبو، بدمزه و چند ظرفیتی می‌باشد. گوگرد یک عنصر مهم برای همه موجودات زنده بحساب می‌آید، همچنین به صورت گسترده‌تر در ساخت باروت، ملین‌ها، کبریت‌ها و حشره‌کش‌ها کاربرد دارد.

گوگرد در زبان انگلیسی Sulfur نام دارد و از زمان‌های باستان شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ آن زرد کمرنگ بوده و بسیار سبک و نرم است. این عنصر به هنگام ترکیب با هیدروژن بوی مشابه با بوی تخم‌مرغ فاسد دارد. گوگرد با شعله آبی رنگ می‌سوزد و بوی عجیبی از خود ساطع می‌کند. این ماده نامحلول در آب می باشد .

 مصرف گوگرد در صنایع، بسیار متنوع می باشد، بطوری که در گذشته میزان مصرف گوگرد اغلب بعنوان یک شاخص برای تعیین فعالیت های صنعتی در کشور سنجیده می شده است. یکی از مصارف عمده گوگرد، تولید سولفوریک اسید است که در تهیه مواد شیمیایی آلی، معدنی و عمدتاً کودهای کشاورزی کاربرد دارد.گوگرد همچنین برای تهیه مواد منفجره، رایون، معرف ها، نرم کننده های رنگ، لاستیک، کبریت، کود های فسفاته، کودهای ازته مانند کود سولفات آمونیوم، آسفالت و بتن گوگردی و … استفاده می شود.

شرح مختصری از مصرف گوگرد در صنایع :

لاستیک سازی:

در لاستیک سازی نیز، این عنصر از اهمیت ویژه ای برای ولکانش لاستیک سیاه برخوردار است.

  راه سازی:

برای بدست آوردن آسفالت و بتن آسفالت، سولفات کلسیم (گچ) در مقیاس ۱۰۰ میلیون تن سالانه برای استفاده در سیمان و گچ

 خمیر و کاغذ:

بی سولفیت سدیم برای تولید کاغذ، سفید کردن کاغذ

 تولید پارچه:

این عنصر پرکاربرد، در صنعت نساجی به منظور سفید کردن پارچه ها، مورد استفاده قرار می گیرد.

صنایع غذایی:

در صنایع غذایی، به شکل سولفیت در تولید شکر، در نقش نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد.

پزشکی:

برای تولید بسیاری از محصولات دارویی، درمان برخی بیماری های پوستی، نمک های اپسوم (سولفات منیزیم)، که به عنوان ملین، لایه بردار

شوینده ها:

بسیاری از سورفکتانت ها و شوینده صنایع مشتقات سولفات هستند. دی اکسید گوگرد به عنوان سفید کننده و ضدعفونی کننده استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *