کود گوگرد بنتونیت دار

گوگرد بنتونیت دار ،کود گرانوله ای است که با به کار بردن در خاک متلاشی شده و می تواند هم به عنوان تامین کننده نیاز گیاه به گوگرد و هم به عنوان اصلاح کننده خاک های قلیایی مصرف شود.گرانول های این کود از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده است این کود حاوی مواد متورم شونده است که می تواند خیلی سریع گرانول های کود را متلاشی پراکنده نماید.

گوگرد جزو چهار عنصر اصلی پر مصرف گیاه بوده که علـاوه برتامین این عنصر، باعث کاهش PH  و در نتیجه افزایش جذب عناصـر دیگر در خاک های قلیایی می گردد.

این کود به صورت پاششی و یا چالکود در سایه انداز درختان استفاده می شود.

بنتونیت به کار رفته در این محصول، نقش به سزایی ای در جذب آب و طی فرآیند اکسیداسیون گوگرد در خاک را داراست، بنتونیت  با جذب رطوبت در بستر خاک متلاشی و به نوعی منفجر می شود و این فرآیند، گوگرد موجود را به ذرات ریز تر تبدیل می کندو در نتیجه اکسیداسیون گوگرد زودتر صورت می پذیرد.با توجه به اینکه گوگرد به تنهایی در خاک و یا با آب حل نمی شود تا به آسانی در دسترس ریشه قرار گیرد.

گوگرد جزو چهار عنصر اصلی گیاه بوده که در تغذیه گیاه با مکانیزم قـرار گرفتـن در ساختمان اسید های آمینه و تولید پروتئین در بسیاری از فعالیت های آنزیمی و تنظیم کننده رشد بصورت مستقیم نقش حیاتی را ایفا می کند. همچنین گوگرد با کاهش PH خاک باعث افزایش حلالیت عناصر غذایی دیگـر شده و نقش مهمی در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصول دارد .

توصیه می شود که برای تسریع در فرآیند اکسیداسیون گوگرد در خاک از کود گوگرد بنتونیت دار گرانوله همراه با کود حیوانی استفاده شود.

۱:  رفع کمبود گوگرد مورد نیاز گیـاه و افزایـش عملکرد در واحد سطح

۲:  اصلاح pH خاک های شور و قلیایی و آهـکی

۳:  افزایش حلالیت عناصر غذایی خصوصا فسفـر، آهن ، روی ، منگنز و مس

۴: کاهش در مصرف کود های ازته

۵:  جلوگیری از گسترش قارچ های خاکزی به لحـاظ خصوصیت قارچ کشی گوگرد

۶:  کاهش تجمع نیترات در محصـولات کشـاورزی

۷: ضد عفونی کـردن تدریجی خـاک و کمـک به محیط زیست و کاهش مصرف سموم

۸: کود گوگردی باعث افزایش فعالیـت های میکروب ها و باکتری های خاک نیز می شـود.

9:  مصرف کود گوگرد باعث مقاومت گیاه در مقابل خشکی و سرما می شود.

مقدار ، زمان و نحوه مصرف بخشی از محصولات به شرح زیر می باشد که بصورت کلی می باشد برای حصول نتیجه بهتر زیر نظر کارشناس مصرف گردد .

توصیه: استفاده از هر نوع کود در راستای اصلاح و تقویت خاک زمین زارعی و باغات بر اساس نتیجه آزمون خاک، صرفاً با نظر کارشناسان مجرب و مهندسین سازمان جهاد و کشاورزی منطقه خود انجام داده و به آنان اعتماد نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *